Barbados steeds populairder op social media

19 september 2011

Dat Barbados steeds populairder wordt in Nederland en België komt niet alleen maar door het prachtige eiland zelf. Barbados is namelijk sinds begin dit jaar ook vertegenwoordigd in de Nederlandse social media.

Social media is vandaag de dag een begrip dat niet meer weg te denken is uit het dagelijks leven. Het verkeersbureau van Barbados is daarom actief geworden op de sociale netwerken Facebook en Twitter. “Het kende een moeilijke start waarbij geduld een vereiste is, maar na een paar grote campagnes met als hoofdprijs een reis naar Barbados ging het snel”, zegt Leonie Stigter, Community Manager bij het verkeersbureau.

Zowel via Facebook als via Twitter worden fans en volgers op de hoogte gehouden van actueel nieuws, leuke weetjes en aanbiedingen. Er wordt natuurlijk ook gecommuniceerd via de sociale netwerken met zowel de consument als met bedrijven. Dat is tenslotte waar het om draait met social media en het is een perfecte manier om erachter te komen wat er speelt in de markt en waar vraag naar is.

Voorbeelden van een paar grote campagnes die op Facebook voor veel nieuwe fans zorgden zijn de ‘Valentijnscampagne’ en de ‘Word Barbados ambassadeur campagne’. Bij de Valentijnscampagne konden de zogeheten fans op Facebook hun meest originele huwelijksaanzoek achterlaten. Degene met het origineelste aanzoek mocht het ook daadwerkelijk in de praktijk brengen en won een compleet verzorgde reis naar Barbados inclusief huwelijk. De winnaar werd uiteraard op Valentijnsdag bekend gemaakt. Bij de Barbados ambassadeur campagne won degene die de meeste nieuwe fans ‘binnenbracht’ ook een compleet verzorgde reis naar Barbados.

“Deze campagnes zijn het leukst om te doen en zorgen uiteraard voor veel nieuwe fans, maar daar ligt niet de uitdaging voor ons. Die ligt namelijk bij het behouden van onze fans en doen dit door regelmatig informatieve, maar ook vooral leuke weetjes te plaatsen over alles wat met het eiland te maken heeft”, aldus Leonie.

Er zit wel weer een nieuwe campagne aan te komen voor toekomstige nieuwe fans en volgers. Ondanks de stijgende populariteit heeft het verkeersbureau naar eigen zeggen nog een lange weg te gaan om de sociale netwerken nog meer te laten groeien. Geduld is hierbij een essentieel onderdeel.

Voor iedereen die geen geduld heeft en als droom heeft om het indrukwekkende eiland Barbados eens te bezoeken kan het verkeersbureau vinden op Facebook www.facebook.com/BarbadosNL en Twitter www.twitter.com/BarbadosNL en kans maken op zo’n geweldige reis naar dit Caribische eiland.

Algemene toeristische informatie over Barbados is te vinden op www.visitbarbados.nl of www.visitbarbados.be.