Jet Airways in Top 200 van ’s wereld meest invloedrijke merken

2 maart 2017

Jet Airways, India’s toonaangevende internationale full-service luchtvaartmaatschappij, maakt deel uit van een Top 200-lijst van ‘s werelds meest invloedrijke merken. Richtopia, een leidend wereldwijd digitaal platform, beoordeelde ‘global brands’ op basis van hun resultaten, investeringen, innovaties, technologie, medewerker tevredenheid, inspiratie voor consumenten en financiële kerncijfers.

Jet Airways is het enige Indiase merk dat op deze prestigieuze Top 200 prijkt. De internationale full-service airline neemt op de lijst plaats 109 in en gaat er schouder-aan-schouder met vele toonaangevende andere wereldmerken, waaronder 15 wereldwijde luchtvaartmaatschappijen. De Top 200-lijst kent invloedrijke wereldmerken, die gekenmerkt worden door hun efficiency, merkkracht en proactiviteit. Niet in de laatste plaats in de digitale kanalen en media.

Jayaraj Shanmugam, Chief Commercial Officer Jet Airways, zegt “Het is een eer om deel uit te maken van ’s werelds meest prestigieuze en invloedrijke merken. Dit onderschrijft het creatieve denken binnen onze organisatie en het overtreffen van de verwachtingen van reizigers, die voortdurend digitaal met ons verbonden zijn. Jet Airways’ focus op innovatie en technologie, in het bijzonder in de digitale wereld, biedt onze gasten ruime keuze om hun reiservaring te beïnvloeden en naar eigen wens aan te passen.”

In minder dan 10 jaar is Jet Airways uitgegroeid tot een van India’s meest actieve en klantgerichte luchtvaartmaatschappijen op social media. Het bedrijf heeft met ruim 2,9 miljoen volgers op social media de grootste online community van alle Indiase luchtvaartmaat-schappijen. De maatschappij heeft diverse digitale innovaties op haar naam, waaronder ‘Fare Lock’, ‘#JetInstant’ en het unieke digitale in-flight entertainmentsysteem JetScreen, alle gericht op een optimale reiservaring.

Richtopia’s Top 200-lijst is een automatisch algoritme dat is gebaseerd op social media invloed, Cloud scores en andere digitale parameters. Het weegt daarin diverse standaards van Twitter, Facebook, Wikipedia, Youtube, LinkedIn en Instagram mee. Het zijn met name deze merken die de platforms zijn voor hedendaagse trends.

Meer informatie: www.jetairways.com