Onderzoek onder cabinepersoneel onthult de perfecte vliegpassagier

Het eerste onderzoek van Skyscanner onder cabinepersoneel geeft een blik achter de schermen van de vliegwereld. Hoe het cabinepersoneel werkelijk denkt over vliegpassagiers is vanaf nu geen geheim meer.

Vliegticketzoekmachine Skyscanner vroeg 700 internationale cabinebemanningsleden naar hun ideale passagier en de uitkomst is op sommige vlakken verrassend. De perfecte passagier is een alleenreizende man, in de dertig, reizend om niet zakelijke reden in de Economy Class.

Veel mensen zijn in de veronderstelling dat de baan van steward of stewardess een glamorous bestaan is, want zij zijn in de unieke positie om over de hele wereld te vliegen en vele mensen te ontmoeten. Maar met dagelijks meer dan 3 miljoen mensen in de lucht heeft het cabinepersoneel dagelijks te maken met vreemde gewoontes en ergerlijke verzoeken van klanten.

Uit het onderzoek blijkt dat passagiers die met hun vingers knippen om aandacht te krijgen de grootste bron van ergernis is (26%). Op twee staat het verlaten van de plek terwijl het lampje ‘riemen vast’ nog brandt (13%) en op drie staat het proppen van teveel bagage in de bagagevakken (11%).

Sam Poullain van Skyscanner zegt: ‘’Dit is de eerste keer dat we een poll hebben gehouden onder internationaal cabinepersoneel en de uitslagen geven een goed beeld wat het personeel nou werkelijk irritant vindt aan passagiers. Het is interessant om te zien dat de man wordt gezien als de perfecte passagier en verrassend dat het personeel liever werkt in de Economy Class dan in Premium of Business Class.’’

Met vingers knippen voor aandacht

26%
Plek verlaten voordat ‘riemen vast’ lampje uit is 13%
Teveel bagage in bagagevakken proppen 11%
Klagen dat er niet genoeg ruimte is voor bagage 10%
Praten door veiligheidsinstructievideo 9%
Vragen om extra deken/kussen 8%
Afval in stoel ervoor stoppen 7%
Vragen om ander eten 6%
Klagen over temperatuur 6%
Vragen om een speciaal merk drank 4%

Voor meer informatie zie www.skyscanner.nl of volg ons op Facebook (http://www.facebook.com/Skyscanner.nl) en Twitter (www.twitter.com/skyscanner_nl)