Skyscanner zet in op groei Nederlandse markt

11 oktober 2011

Skyscanner, een van de snelst groeiende reistechnologie bedrijven van Groot-Brittannië, gaat actief de Nederlandse markt benaderen.

Skyscanner begon ooit als kleinschalig project van drie IT professionals die gefrustreerd waren over de moeite die het kostte om vluchten van verschillende maatschappijen met elkaar te vergelijken. Het bleek dat de dingen die zij wilden, precies die dingen waren die iedereen wilde. Dankzij mond-tot-mond reclame werd Skyscanner al snel zo succesvol dat het met behulp van investeerder Scottish Equity Partners mogelijk werd uit te breiden naar andere landen. Skyscanner biedt nu zoekopties voor vluchten in 23 verschillende talen, waaronder Nederlands via www.skyscanner.nl.

Ook in Nederland bleek de transparante website van Skyscanner, met verregaande flexibele zoekopties en vergelijkingen van honderden luchtvaartmaatschappijen én vliegticketwebsites een schot in de roos. Niet in de laatste plaats vanwege de zeer populaire app, die zelfs de eerste plaats van meest gedownloade reis gerelateerde apps van de iTunes App Store bereikte.

“Onze belangrijkste strategische doelstelling is groei op onze overzeese markten,” zegt Skyscanner CEO Gareth Williams, “al vanaf het begin hebben we ervoor gezorgd met onze website een uitgebreide dekking van vluchten in alle Europese markten te bieden en taal- en valuta kwesties op te lossen. Gezien de potentie en groei van de Nederlandse markt hebben wij Linda Hoebe aangesteld als Market Development Manager Nederland.”

Linda Hoebe kijkt uit naar haar nieuwe taak: “Om Nederlanders te laten zien dat zij met één klik een overzicht kunnen krijgen van beschikbaarheid en prijzen van online reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen. Wij vragen geen moment geduld maar komen meteen met resultaten. Uniek is onze kalender waar de gebruiker de laagste prijs kan vinden in een bepaalde maand of heel jaar en een kaartoverzicht van de goedkoopste route per vertrekplaats. “

Over Skyscanner:
Skyscanner is Europa ’s leidende reis zoekmachine die direct miljoenen vluchten van meer dan 600 luchtvaartmaatschappijen en ticketwebsites vergelijkt.
Skyscanner is opgericht in 2003, door drie IT professionals Gareth Williams, Barry Smith and Bonamy Grimes, en is gevestigd in Edinburgh met een tweede kantoor in Singapore. De website ontvangt meer dan 16 miljoen bezoekers per maand en is beschikbaar in 27 talen. Er is een Android en IPhone app, de laatste had meer dan 2 miljoen downloads. Met een gemiddelde jaarlijkse groei van 94% gedurende de laatste drie jaar, plaatste Skyscanner zich in de top 20 Sunday Times Microsoft Tech Track 100 (2011).

Het bedrijf richt zich op snelle expansie in bestaande en nieuwe markten met het doel de nummer 1 van de wereld te worden.