Hallo!

Kennismaken? Laat ons weten waar je mee bezig bent. En ontdek hoe wij kunnen helpen bij het realiseren van nieuwe plannen. Neem nu contact op!

Hebben micro-influencers de toekomst?

7 september 2016

Samenwerken met influencers, staat op de Travelproof website. Klopt. Doen we regelmatig. Met grote en kleine (in termen van social media). Interessant om te lezen op Marketing Facts dat in plaats van de grote ‘jongens’ en meisjes, steeds vaker juist voor micro-influencers wordt gekozen.

‘Bereik is een factor, maar niet meer de belangrijkste’. Authentieke en waardevolle interactie, daar draait het om volgens de schrijfster Ingeborg van Beusekom van SAP Nederland. Dat bieden micro-influencers naast dat ze vaak een interessante, doelgroepgerichte nichemarkt bedienen en (nog) geen bakken met geld vragen. Vooral op Instagram is de micro-influencer bezig met een inhaalrace. Volgens DigiDay.com moet je Instagram micro-influencers inzetten als je gaat voor meer conversie in plaats van alleen awareness. Hoe groter de influencer in termen van volgers, hoe kleiner het aantal gemiddelde likes per post. De ‘kleinere’ met minder dan 1000 volgers hebben een like-rate van 8 procent, influencers met 1000 tot 10.000 volgers scoren een like-rate van 4 procent en bij influencers rond de 100.000 volgers daalt het aantal likes naar 2,4 procent.

Klein maar fijn gaat hier dus op en dit geeft stof tot nadenken! Wij zetten het liefst een mix in van groot en klein kijkend naar de wensen van de opdrachtgever, het budget en onze kennis en ervaring. Die ervaring leert dat een ‘kleintje’ of meerdere kleinere bij elkaar inhoudelijk meer kan opleveren dan een gevestigde naam. Daarbij: het is goed om af en toe iets nieuws te proberen en kleintjes kunnen groot worden, niet waar?

Lees het complete artikel over 7 trends in Influencer Marketing hier