Hallo!
Kennismaken? Laat ons weten waar je mee bezig bent. En ontdek hoe wij kunnen helpen bij het realiseren van nieuwe plannen. Neem nu contact op!
Travelproof volgt de ontwikkelingen in de reiswereld op de voet. Wat is de huidige stand van zaken? Een blik op tips, trends en nieuws.
Facebooken, Instagram, Tweets, appen, e-mail, tegenwoordig willen we niets missen en zijn we altijd en overal bereikbaar. Het digitale tijdperk geeft ongekende mogelijkheden, maar heeft ook verslavingsgevaar in zich en kan ons juist beperken. Hoe kun je ontspannen tijdens een vakantie als je steeds je mail checkt, appt met het thuisfront en het wereldnieuws via Twitter voorbij ziet komen?
Al een aantal jaren op rij zit Duitsland enorm in de lift als vakantiebestemming voor Nederlanders. In 2014 gingen bijna 1,5 miljoen van de 9,6 miljoen zomervakanties naar buurland Duitsland. En steeg het aantal overnachtingen tot een record van 11 miljoen, een stijging van 1,5 procent. In datzelfde jaar plusten de vakanties vanuit Nederland naar Duitsland met 6 procent, volgens het Duits verkeersbureau.
Steeds vaker zien we de trend dat vakantievierders het luxe cruisen combineren met iets onverwachts als down-to-earth kamperen. Cruisen wordt door een steeds breder publiek omarmd om op een relaxte manier veel verschillende bestemmingen te zien en een vakantie in te vullen met verschillende belevingen.
Hoewel de zomervakantie nog altijd de populairste periode is om met vakantie te gaan, maakt ook de herfstvakantie een opmars. Volgens cijfers van NBTC Holland marketing trekken in 2015 ongeveer 1,4 miljoen Nederlanders er naar verwachting op uit met de herfstvakantie. Dat is ruim 3 procent meer vergeleken met 2014.